Friday, December 5, 2008

lyrics:Paramore-decode

How can i decide whats right? 
When your clouding up my mind, 
I cant win your losing fight, 
All the time. 

How can i ever own whats mine? 
When your always taking sides, 
But you wont take away my pride, 
No not this time... 
Not this time. 

How did we get here? 
I used to know you so well, 
How did we get here? 
I think i know how. 

The truth is hiding in your eyes, 
And it's hanging on your tongue, 
Just boiling in my blood, 
But you think that i cant see. 
What kind of man that you are? 
If your man at all, 
I will figure this one out. 
On my own... 
(Screaming i love you so) 
On my own... 
(My thoughts you cant decode) 

How did we get here? 
I used to know you so well, 
How did we get here? 
I think i know how. 

Do you see, 
What weve done, 
Were gonna make such fools, 
Of ourselves... 
Do you see, 
What weve done, 
Were gonna make such fools, 
Of ourselves... 
YEAH 

How did we get here 
I used to know you so well 
Yeah Yeah Yeah 
How did we get here? 
I use to know you so well 
I think i know... 
I think i know... 


There is something, 
I see in you, 
It might kill me, 
I want it to be true. 


Tuesday, December 2, 2008

Baju Turun Warna!


hermm tengah hari tadi ako nak sidai baju..bawa la keluar baju dari mesin..sekali bawa keluar tiba2 baju ako ada yang turun warna geram nya rasa...ako rasa disebabkan kain akak ako tu kot...sedih bangat...dahlah baju tu orang bagi..macam ako ni..tak hargai pulak...tadi ako search lah dekat google...terjumpa la...ako bukalah...cara-cara nak hilangkan warna yang turun tu...

cara-cara dia..kena rebus baju tu..bukan nak makan taw hehehe..ini cara nak hilangkan warna yang turun tu...korang rebus baju tu...yang terkena tu...sampai mendidih oke...ulang la 2-3 kali....(rebus guna air je)...lepas itu korang keringkan..kalau yang turun banyak sangat tu..kena buat banyak kali la...sampai hilang penat tu...ok la ako nak cuba la...tips ni petua orang dahulu...kadang-kadang berjalan juga la...


Friday, November 28, 2008

Hardstyle Generation!


hey yo...ako nak kenalkan group member ako..hardstyle generation salnya dari K.L....2007 ditubuhkan di JB iaitu johor bahru..Pada awalnye ahli group ni ada 10 orang sahaja...first competition buat dekat p.gudang..group ni kalah....maklumlah group dorang baru nak membangun..sekarang group dorang dah terkenal di JB...ramai juga orang yang mengenali group HARDSTYLE GENERATION....ini sahaja yang ako dapat tahu dari member ako...so ako harap korang dapat juga support dorang...oke?bagi sesiapa yang minat shuffle or yang tidak berminat pun boleh juga



Komma Gig!!!



hey yooo....ada khabar baru ni..mari2 tengok....ok komma community....buat gig nanti...21.12.2008 dan harga rm15  mula pada pukul 1 hingga habis..harap sape yang berminat bolehla datang ke rainhouse...dekat kamunting....di PERAK...

Wednesday, November 26, 2008

petua tradisional

hari ini punya topik pasal petua-petua tradisional...ako rujuk dari wikipedia...sebab ako nak kongsi dengan korang...jika sesiapa ada masalah di bawah ini

Menghasilkan Kulit Cantik

Amalkan meminum air campuran pucuk pegaga dan Lobak Merah yg telah dihancurkan .

Mengatasi Senggugut

Senggugut memang perkara biasa yang dialami oleh wanita. Namun terdapat cara yang senang untuk mengatasi senggugut.
Campurkan halia yang telah ditumbuk dengan serbuk lada hitam. Kuantiti sama banyak antara kedua-dua bahan. Makan dalam 1 @ 2 minggu sebelum haid . Cara nak telan tu tak kisahlah macam mana pun. Tapi saya gunakan kapsul kosong lebih kurang 2 biji sekali makan .Tapi kenalah cepat menelannya sebelum ia lembik . Sekali makan anda tidak akan dapat senggugut selama 3 bulan berturut-turut. Ini adalah pengalaman saya.
Setelah saya berada di kampus amat susah bagi saya nak amalkan petua tersebut, tapi saya amalkan minum air suam. Kesannya tanpa sedari dah lama saya tak dapat senggugut.

Menegangkan Kulit Muka Dan Menghilang Jerawat

Rebus segenggam biji kani (manjakani atau kani boleh dibeli di kedai2 India) di dalam periuk tanah sehingga menggelegak dan pekat. Apabila suam, sapukan pada wajah atau bahagian kulit yg anda inginkan. Tunggu sehingga kering dan cuci sehingga bersih. Amalkan setiap hari.

Menyegarkan Mata Gatal dan Letih

Ambil beberapa helai daun sireh muda. Kemudian, cuci bersih. Ramas-ramaskan ia dan masukkan ke dalam air suam. Selepas itu, tapis airnya. Selanjutnya rendamkan mata sambil kerdipkan berulang kali. Lakukan selalu dan hasilnya anda akan merasai perubahannya.

Menyegarkan Mata

Ambil timun yg telah dihiris Lekapkan pada kelopak mata Pejamkan mata utk berapa ketika. Anda akan berasa kesegarannya selepas itu. Menaikkan Seri Muka Basuhkan muka anda dengan menggunakan air basuhan beras yang ke tiga. Bilas dengan air bersih setelah sepuluh minit. Merawat Panau Ambil sepotong halia, tumbuk lumat dan tempelkan pada tempat berpanau.

Mengelak Rambut Gugur

Ambil beberapa helai daun bunga raya dan lidah buaya. Basuh hingga bersih dan kisarkan hingga hancur. Perap ramuan di atas kepala selama sejam. Lakukan 2 kali seminggu. Insyaallah anda akan memperolehi rambut lebat, hitam dan berkilat semula jadi.

Mengurangkan Air Pada Faraj

Tumbuk hingga halus pucuk dan buah manjakani dan hati pinang muda. Gaulkan dengan minyak minyak bijan dan kemudian kukuskan. Ramuan tersebut hendaklah dimakan ketika tengah malam.

Sihat Tubuh Badan

Setelah solat Subuh, lakukan senaman ringan. Hirup udara segar di luar dan jalan tanpa memakai kasut (Mandi embun).Geselkan kaki di atas rumput yg masih berembun.

Melangsingkan Tubuh

Dua biji lobak merah dan sebiji timun diparut dan diperah airnya. Campur dgn sebiji air Limau Nipis dan bancuh hingga sebati. Minum dua kali sehari. Amalkan sehingga mencapai berat badan ideal.

Menghilangkan Parut di Kulit

Tumbuk kulit kayu manis sehingga lumat. Campurkan serbuk ini dengan sedikit air. Bancuhkan bersama dengan bedak sejuk. Setelah sebati, sapu rata di bahagian berparut. Lakukan sekerap yg mungkin. Lama-kelamaan, parut akan beransur hilang. Petua ini juga sesuai untuk menghilangkan bintik-bintik hitam dan jerawat di wajah.

Mengelak Keguguran Rambut

Ambil lemak ayam dan masak sehingga menjadi minyak. Sapukan ke kulit kepala seeloknya pada waktu malam. amalan ini juga dapat mencegah kelemumur.

Menghilangkan Bau Ketiak

Amalkan semasa mandi, gosok ketiak di atas kepala lutut. Selain itu, setiap kali lepas mandi, sapu dengan belakang tapak tangan pada bahagian bawah ketiak.

Menghilangkan Kelemumur

Perahkan air limau purut/ nipis di atas kulit kepala Lumurkan rata-rata dan biarkan beberapa jam Utk hasil yg baik, biarkan rambut anda diperapkan dgn tuala. Basuh dgn air suam. Selain itu, petua ini juga berguna utk mengurangkan pening kepala. --Mr> Raaz. 01:46, 20 September 2007 (UTC)Pn JAMILAH

Rambut Gugur

Rendamkan kacang hijau semalaman. Tapis dan gunakan airnya bagi disapu atas kulit kepala sambil dipicit perlahan2. Amalkan selalu hingga rambut baru kelihatan tumbuh. Di samping itu, elakkan mengikat rambut dgn getah.

Menghilang Sakit Kepala

Ambil daun lemuni (batang yg lembut sahaja) lebih kurang sekilogram. Masukkan ke dalam sarung bantal dan tidurlah menggunakan bantal tadi. Amalkan 2-3 hari ATAU
Ambil sebiji bawang putih, hiris nipis dan tampal pada kiri dan kanan pelipis. Bawang tadi akan menyedut bisa pada kepala tadi dan biarkan semalaman. Hirisan bawang tadi akan tanggal sendiri apabila mengering dan sakit akan beransur hilang. Pelipis akan berwarna merah kehitaman tetapi akan mengelupas dalam sehari dua.

Menghilang Ketumbit Mata

Gesel 2 batang sudu. Sapukan bahagian yg digesel di tempat ditumbuhi ketumbit Lakukan sekali sehari sehingga ketumbit hilang.

Menurunkan Berat Badan


Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur. Menurunkan Berat Badan
Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari. Perah airnya ke dalam gelas yg berisi air sejuk. Masukkan ke dalam peti ais. Amalkan minum selepas makan tengahari atau selepas makan malam.

Mengatasi Tumit Pecah

Gosokkan tumit kaki dengan menggunakan belimbing buluh. Kemudian berus tumit kaki dengan berus lembut. Amalkan sebelum mandi.

Awet Muda
Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Selain itu, amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.
Sejurus bangun pagi, sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah anda dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini.

Mudah Bangun Pagi

Sebelum tidur, tepuk bantal tiga kali sambil berselawat ke atas Nabi s. a. w. Niat dalam hati utk bangun pagi Insya-Allah, esok terjaga dengan sendirinya.

Menghilangkan Jerawat

Campur bedak sejuk dan asam jawa. Selawat pada Nabi 3 kali. Sapukan di muka dan di tempat jerawat Insyaallah, jerawat akan beransur hilang.

Meluruskan Rambut Kerinting

Perah sebiji kelapa dan ambil patinya sahaja Campurkan dgn air limau nipis. Simpan santan pekat ini di dalam peti ais sehingga atasnya menyerupai krim. Gunakan krim ini utk disapukan pada kulit kepala dan rambut keseluruhannya. Tutup kepala dgn tuala sehingga 1 jam barulah dibilas dgn bersih. Lakukan 3 kali seminggu. Anda akan dapati rambut kerinting akan lurus sedikit demi sedikit.

Menghaluskan Kulit Muka

(1) Bancuh sedikit asam jawa bersama air dan sesudu tepong ubi. kacau sehingga ia menjadi larutan pekat. Pupurkan kepada muka yang telah dibersihkan. Biarkan ia mengering lebih kurang limabelas minit. Selepas itu barulah dibilas.

Memerahkan Bibir

Sapukan madu asli pada bibir tiap2 malam sebelum masuk tidur. Amalkan selalu. Insyaallah bibir anda akan merah seperti memakai gincu.

Memutih dan Mengilatkan Gigi

Ambil beberapa helai daun kelapa kering. Bakar hingga jadi abu. Gosokkan gigi anda dengan abu daun kelapa tersebut. Lakukan berulang kali dan insyaallah gigi anda putih berkilat.

Tegangkan Payudara

Amalkan meminum air kanji (air didih nasi)sebelum tidur malam. Insyaallah mujarab.

Menghaluskan Kulit Muka

Didihkan susu segar atau pun susu tepong bercampur air. Biarkan ia sejuk. Lalu disapukan kepada muka. Biarkan kering lalu dibasuh dengan air bersih. Hilangkan Pecah-pecah Di Tumit Beberapa keping asam gelugur dimasukkan ke dalam baldi yg berisi air suam. Rendamkan kaki anda selama 1/2 jam. Lakukan setiap hari hingga tumit sembuh semula.

Mengembalikan Seri Muka Selepas Bersalin

Rebus beberapa tangkai daun inai dan minum airnya tiga kali seminggu. Seeloknya pada waktu pagi dan malam. Menguatkan Gigi Selepas membuang air besar, anda berdiri seketika. Kemudian, duduk bertinggung sambil dua tapak tangan mengetuk urat paha tiga kali .Semasa mengetuk paha dengan dua tapak tangan, cengkam gigi sekuat tenaga. Selepas itu, kumur air di mulut hembuskan pada dua tapak tangan ke arah muka.

Menghilangkan Bau Mulut

Tumbuk lumat sepuluh kuntum bunga cengkeh dan tiga ulas bawang putih. Kemudian gosokkan kepada gigi dan berkumur hingga bersih. Lakukannya tiga hari sekali.

Menghilangkan Lebam Mata

Teh uncang yg telah digunakan jangan buang. Lekap pada mata dan biarkan semalaman. Lakukan 3 kali seminggu ketika hendak masuk tidur. Menghapuskan Urat Timbul Di Kaki Sewaktu Mengandung Belah beberapa ulas bawang putih lalu ditenyeh kepada urat yang mula timbul. Amalkan selalu.

Mengelak Santau

Untuk mengelakkan santau melalui makanan, pastikan sebelum menjamah makanan ,rasa lelangit kita dengan lidah. Kalau lelangit tu terasa kesat tanpa rasa geli, jangan makan makanan/minuman atau pun tutup kedua-dua belah telinga kalau tak dengar bunyi berdengung, berhati-hatilah dgn keadaan sekeliling. Untuk mengelakkan santau melaui angin, jangan amalkan tidur bertentangan dengan pintu.

Meminimakan Gangguan Semasa Tidur

Biasakan bangun awal pada waktu pagi kerana boleh menyebabkan seseorang itu cepat merasa mengantuk pada waktu malam. Lakukan senaman kerana ia menjadikan seseorang itu cepat letih dan mengantuk. Hilangkan segala masalah dengan mempraktikkan hobi anda seperti membaca, bermain atau berjenaka dengan anak dan isteri. Ingatlah Allah sebelum tidur dan bertawakal kepadaNya setelah kita yakin dengan segala kerja di siang hari itu adalah ibadat.

lyrics:Bunkface-Bunk Anthem

BUNK ANTHEM

give me a B,U,N,K,F,A,C,E now

welcome to the bunk show OH OH

give me a B,U,N,K,F,A,C,E now

welcome to the bunk show OH OH

everybody

OH OH OOOOOH repeat .

HEY HO! HEY HO LETS GO!!!

chorus:

DONT STOP, GONNA MAKE YOU UNDERSTAND UP

TRY TO MAKE IT TO THE TOP

DONT GIVE IT UP!! 2x

give me a B,U,N,K,F,A,C,E NOW!!!


Molek clothing


hey yo..ako nak promot clothing lagi...ok kali ini ako promot MOLEK CLOTHING pulak..
pasal molek clothing ini ako tak berapa nak tahu sangat..ako boleh info..kalau korang nak tahu
lebih lanjut boleh buka myspace molek clothing...ada dekat blog ako...dkt "kegemaran cik iki"

ini butir mengenai bank in duit dan untuk hubungi molek clothing


u juz can simply order our t-shirt here at myspace or email us at 

zan_gun@yahoo.com

our t-shirt price range is RM25!!!

our accesories price range is RM1-RM20!!!

+RM5 for the posting cost..

u order the tee's..

i approve the order..

u bank in the money to our account..

i confirm it..

n send it to u to ur home..juz like dat.. 


Dats all d way 2 get our t-shirt aite! 

to contact : 012-9799377 (hafiz) 

to add me at ym : zan_gun@yahoo.com 

Above is the procedure that will happens in process from the start until the end..
If u all understand the procedure..proceed to below aite..

PUT YOUR ORDER IN OUR MESSAGE..NOT IN COMMENT..

FILL THE FORM BELOW :

FULLNAME :
MYSPACE URL :
ADDRESS :
PHONE NO :
PRODUCT :
SIZE :
QUANTITY :

EXAMPLE :

FULLNAME : MOHD HAFIZ B. ISMAIL
MYSPACE URL : WWW.MYSPACE.COM/LENSAKAMERA
ADDRESS : NO 30, JLN BATIK 20/30, 40300 SHAH ALAM,SELANGOR.
PHONE NO : 0123456789
PRODUCT : MOLEK TEDDY T-SHIRT / MOLEK SIDEBAG
SIZE : XS / -
QUANTITY : 1

Fill the form like the example and send message to us..
ORAIT??
U GOT THAT??

*to noe our bank account no please do contact us aite!!!








nimicompany neck!

heheh ini ako nak promot rantai pulak dah yang sudah ako promot clothing ini nak promot rantai lak
rantai ini kawan ako yang buat....dia dah merajuk ako tak promot dia...jangan marah ye nimi...
rantai ini buatan tangan nimi..kalau korang nak tempah boleh buka blog dia dekat page ako ada blog dia..di
bahagian"kegemaran cik iki"

ako dapat bagi sedikit butir tentang rantai nimicompany


step 1:FILL UP THE ORDER FORM and send it to nimicompany@yahoo.com

Please send your:
name :
address :
mobile number :
email :
design/code :
colour :

step 2:WILL REPLY UR EMAIL ASAP
-confirmation email will be send to you.

step 3:MAKE PAYMENT
Transfer to Bank Account
bank: MAYBANK
name: NURAINI BINTI ISMAIL JOHARI
acc. no: 158172922204

step 4:ONCE THE PAYMENT IS IN
-notify me by email.

step 5:POST PARCEL
*item will be send once we received the payment.
**money balance from the payment, will be send back to you together with your parcel.no worries.
example rantai yang nimi buat

Wednesday, November 19, 2008

Bawang Putih Sebagai Penawar

Bawang putih dan tekanan darah tinggi 


Bawang putih berupaya untuk merawat penyakit tekanan darah tinggi. Tekanan darah tinggi adalah sangat merbahaya kerana penyakit ini tidak selalunya timbul dan pesakit tidak menyedari bahawa mereka menghidapinya. Selain itu masalah tekanan darah tinggi akan membawa pula kepada masalah jantung, strok, pembekuan darah, kegagalan buah pinggang untuk berfungsi, jantung berhenti berdenyut secara tiba-tiba dan yang paling ditakuti berlaku kematian secara mendadak sekiranya penyakit tekanan darah tinggi tidak dikawal.

Ada laporan yang mengatakan, beratus-ratus ahli perubatan mendapati bahawa bawang putih adalah salah satu tumbuhan yang paling selamat dan boleh diharapkan untuk melegakan masalah tekanan darah tinggi. Ini kerana bawang putih memenuhi semua keperluan agen terapeutik yang baik untuk mengurangkan tekanan darah.

Satu contoh kes yang dilaporkan ialah mengenai seorang doktor dan pengamal naturopath iaitu Kristine Nolfi, seorang warganegara Denmark dan pengarang buku yang bertajuk " My Experience with Living Food " menyatakan bawang putih telah menurunkan tekanan darah tinggi dan menaikkan tekanan darah apabila berada di tahap yang rendah. Ahli sains Perancis juga telah mendapati bahawa kenyataan ini benar dan mendakwa tekanan darah turun dalam masa sejam setelah diberikan dengan bawang putih. Beliau juga mendakwa bawang putih juga boleh menyebabkan tekanan darah yang rendah naik.

 

Bawang putih dan masalah-masalah pernafasan



Bawang putih dilaporkan sebagai ramuan yang lama, selamat dan pasti dalam merawat lelah, bronkitis dan penyakit pernafasan yang lain. Berabad-abad lamanya orang-orang China, Greek dan Mesir telah mendakwa bahawa bawang putih boleh menyembuhkan masalah pernafasan.

Dioscorides, seorang ahli perubatan Greek yang menjadi doktor rasmi tentera-tentera pada abad ke 2, menyatakan bawang putih sebagai rawatan kepada masalah yang berkaitan dengan paru-paru. Seorang naturalis abad pertama Rom mengatakan bahawa bawang putih dapat menyembuhkan masalah batuk kering. 

Ke semua kenyataan ini adalah disebabkan kuasa bawang putih sebagai antiseptik dan pembunuh kuman. Bawang putih yang telah dikupas dan apabila diletakkan berhampiran dengan kuman, ia dikatakan dapat membunuh kuman tersebut dalam masa 5 minit sahaja. Tambahan pula eter bawang putih begitu kuat dan daya penembusannya adalah sangat tinggi. Ia boleh melarutkan mukus dalam sinus, salur bronkial dan paru-paru.

Messegue, seorang pakar herba terkenal Perancis menyatakan, pesakit-pesakit bagi kes-kes seperti lelah, bronkitis dan penyakit pernafasan yang lain sembuh. Salah seorang rakannya telah menjadualkan hasil rawatan Messegue. Bagi penyakit-penyakit pernafasan, rekodnya adalah seperti di bawah.

Bawang putih dan kencing manis


Bawang putih juga menjadi penawar kepada pesakit-pesakit yang menderita kerana penyakit kencing manis. Terdapat beberapa jenis penyakit kencing manis ini dan yang paling biasa ialah diabetes melitus. Ia adalah sejenis penyakit yang telah dikenalpasti sejak dahulu lagi.

Dalam kes penyakit kencing manis ini, pankreas tidak boleh menghasilkan pankreatin yang mencukupi. Apabila pankreas tidak berfungsi, gula tidak boleh menghasilkan sel dan tidak boleh disimpan sebagai lemak badan. Gula yang datang dari makanan yang dihadamkan akan berkumpul dan bertambah dalam darah sehingga ia masuk ke dalam air kancing.

Untuk kes penyakit kencing manis, bawang putih mengandungi galian-galian yang tertentu yang terbukti bernilai dalam metabolisme karbohidrat. Bawang putih kaya dengan kalium, 529 mg bagi setiap 100 gm. Seseorang yang mendapat penyakit kencing manis mempunyai asid yang berlebihan (asidosis) dan asidosis ini akan bertindak mengambil kalium dari tubuh sehingga boleh berlaku keadaan tidak sedarkan diri atau koma pada pesakit. 

Selain kalium, bawang putih juga kaya dengan zink, mangan dan sulfur dan ke semua galian ini beruapaya dalam merawat penyakit kencing manis.

 

Bawang putih dan sakit perut



Bawang putih juga berupaya memberi rawatan kepada individu yang mempunyai masalah sakit perut dan usus sekiranya ia diambil secara berterusan. Menurut seorang saintis yang terkemuka dan pakar dalam terapi bawang putih, bawang putih mengandungi allicin yang merangsang dinding perut dan usus untuk merembeskan enzim pencernaan. Namun perlu diingatkan, bawang putih yang ingin diamalkan hendaklah dicampurkan dengan makanan-makanan yang lain.

Selain itu, bawang putih juga boleh digunakan di bahagian luaran. Contohnya dalam balutan atau mandian tangan dan kaki untuk melegakan perut dan cara ini dilaporkan 95 % telah menunjukkan keberkesanannya.

 

Bawang putih dan anemia


Bawang putih juga menjadi penawar kepada pesakit-pesakit yang menderita kerana anemia. Anemia bermakna keadaan badan yang tidak boleh mengahasilkan hemoglobin yang secukupnya. Anemia boleh terhasil daripada ketidakcukupan protein, iodin, kobalt, kuprum vitamin C atau sebahagian vitamin B.

Namun ke semua nutrien ini boleh didapati daripada bawang putih. Terdapat beberapa faktor yang boleh menjadikan bawang putih sebagai makanan yang baik untuk pesakit-pesakit anemia dan antaranya ialah: 

~Bawang putih meningkatkan penyerapan vitamin B, terutamanya vitamin B-1

~Bawang putih mengandugi kuprum yang diperlukan untuk asimilasi zat besi. Selain itu ia diperlukan untuk penyerapan dan penggunaan vitamin C daripada makanan lain. Vitamin C meningkatkan asimilasi zat besi daripada makanan.

Oleh itu, dengan mengamalkan bawang putih dalam makanan seharian, secara tidak langsung akan menghindarkan seseorang itu daripada mendapat penyakit anemia. Pesakit-pesakit yang sudah lama menderita pula secara tidak langsung akan mendapat rawatan dan mempunyai harapan untuk sembuh.

 

Bawang putih dan artritis



Artritis atau rheumatisme ialah sejenis penyakit yang berkaitan dengan degenarasi tisu sendi akibat kekurangan kalium, vitamin D, iodin dan kekurangan vitamin B.

Bawang putih yang mengandungi bahan kuat yang mungkin memberikan kesan terhadap setiap jenis artritis. Sebatian sulfur yang memberikan bau kepada bawang putih adalah aktif terhadap bakteria dan dengan itu ia akan melawan setiap jangkitan.

Bawang putih juga sangat kaya dengan natrium iaitu galian yang sangat diperlukan untuk pengecutan setiap otot di dalam badan dan apabila badan kekurangan natrium akan menyebabkan kelumpuhan dan sembelit. Natrium jika digabungkan dengan zink, mangan dan vitamin B-1 adalah penting untuk saraf, kesihatan otot dan metabolisme karbohidrat dalam badan. Kekejangan otot dan kesakitan adalah simpton artritis rheumatoid, fibrositis dan gout (penyakit metabolik).

Oleh itu, untuk tujuan merawat artritis, memakan bawang putih adalah salah satu cara. Ia penting kerana artritis adalah salah satu penyakit yang sangat merbahaya.

 

Bawang putih dan permasalahan wanita


Wanita-wanita sering menghadapi keadaan-keadaan seperti rasa sedih, kemurungan, sakit kepala, loya dan sebagainya. Keadaan-keadaan seperti ini semuanya boleh dipulihkan dengan bawang putih atau makanan yang mengandungi bawang putih kerana ia merangsang pengeluaran haid.

Doktor-doktor terkemuka mendapati bahawa bawang putih membawa kelegaan daripada rasa panas, kesakitan, susah hendak tidur, palpitasi, sejuk, gatal, kegemukan, leukimia, artritis dan banyak lagi.

 

Bawang putih juga memberikan penawar untuk metritis (inflamasi untuk uterus). Inflamasi terjadi akibat kekejangan yang dirasai oleh wanita yang pada kebiasaannya adalah ketegangan otot akibat pengosongan uterus semasa kedatangan haid. Uterus boleh menjadi seperti terbakar . Bawang yang mengandungi faktor penggalak (thiamin) didapati telah mengatasi permasalahan muntah dan loya yang dialami oleh bakal-bakal ibu.

Kesimpulannya, bawang putih adalah makanan semulajadi yang baik untuk diamalkan oleh wanita-wanita hamil.

 

Bawang putih dan ulser



Bawang putih yang mengandungi vitamin C adalah baik dan berupaya untuk merawat masalah ulser. Beberapa orang penyelidik telah menunjukkan bahawa vitamin C adalah baik untuk kes-kes ulser. Kekurangan vitamin C akan menyebabkan ulser perut dan duodenum.

 

Bawang putih dan cirit birit



Bawang putih juga menjadi penawar yang berkesan untuk cirit birit. Hippocretes, iaitu seorang doktor Greek Purba telah mengesyorkan bawang putih sebagai bahan pelawas yang berkesan. Menurut seorang saintis terkemuka dan pakar terapi bawang putih menyatakan bahawa orang yang menderita kerana sembelit boleh mencari penawarnya dengan memakan campuran bawang putih bersama dengan susu atau dadih.

Dr. E. Roes yang menulis dalam " Munchener Medizinische Wochenschiff" , sebuah majalah perubatan Jerman bertarikh 25 September 1925, memberitahu tentang kejayaannya dalam merawat pelbagai penyakit usus yang kebanyakannya melibatkan cirit birit. Menurutnya, bawang putih bertindak dalam tiga cara iaitu menenang, membersih dan mengurangkan inflamasi.

Bawang putih seakan-akan mempunyai kesan dadah. Bawang putih membuatkan sakit perut, cirit birit dan sakit usus hilang dalam masa yang singkat tanpa menyebabkan sembelit. Salah satu contoh kes yang dilaporkan ialah mengenai seorang profesor yang telah menderita angin, dispepsia dan kolits selama 17 tahun. Beliau seringkali cirit birit diselang-selikan dengan sembelit. Beliau telah diberikan 2 gm penyedian bawang putih, 2 

atau 3 kali sehari dan dalam masa 2 setengah bulan, beliau mendapati dirinya telah sembuh. 

 

Bawang putih dan kolesterol



Bawang putih juga baik untuk mengurangkan kolesterol dalam tubuh. Ini kerana bawang putih mengandungi sebatian fitokimia yang boleh mengurangkan kolesterol dalam darah dan menggalakkan tindakan kemanglian. Kolesterol yang banyak berkumpul dalam badan adalah tidak baik kerana ia akan menyebabkan seseorang itu mudah diserang penyakit jantung dan sebagainya.

Oleh itu dengan mengambil bawang putih sebagai salah satu dalam menu makanan harian, akan mengurangkan risiko seseorang untuk mendapat masalah jantung dan sebagainya. Dengan penerangan ini, ternyata bawang putih merupakan salah satu herba atau tumbuhan yang sangat penting. Ia bukan sahaja menjadi bahan dalam masakan, tetapi juga menjadi bahan dalam sesuatu ramuan untuk merawat seseorang pesakit.

Monday, November 17, 2008

Dirt-Tee clothing


holla...aq nak promot sikit clothing dirt tee nie....sape yang berminat...dengan design yang simple but style....then harga tak bergitu mahal...leh buat tempah dekat doruk
Bodysurf Music
1B, Jalan Lim Bo Seng,
30300 Ipoh, Perak
(berhampiran The Store (ex-Ocean) area wallercourt,
jalan trus sampai jumpa sports toto,

sebelahnya kedai jual paper, bukak pintu tuh naik tingkat 2,)

Dolls Store
87, Basement, Jalan Bukit Bintang,
55100, Kuala Lumpur.

+6016 2023002 (sharp)

The Ricecooker Shop
Lot 2.03, Mezzanine Floor,
Central Market Annexe,
Jalan Hang Kasturi,
50050, Kuala Lumpur

+603 2031203 (joe)

Tonne Music / Theatrical Records
No.2B, Jalan Puchong Permai 2,
Puchong Permai (Nearby Projet petrol pump/Mcdonalds.)

+6012 3810848 (as)

YM:
dirt_tee@yahoo.com


Call / SMS:

+6012 5506592
+6012 4653622
or 
kalo spe ingin distribute product Dirt-Tee dkt area koruk pon leh
smua nye koruk 
tnye org dirt tee oke
aq hnya promot jew
oh ya nie website doruk ada dkt kegemaran cik iki yah^_^

school break story!

yeah!!dah 2 minggu dh cuti school...dapat aq tdow lame2 heheh....tp ble2 tdow lme2 leh jd tembam....ermm cuti nie ada plan...mou keje aq keje dgn berita harian...bkn jd reporter or whateve....aq keje checking utk contest tgh proses skruk nie....dapat laa jgk duit poket...asyik duduk rumah membesar bontot baek aq keje lg bagus....

kalo dapat duit nie...mcm2 plan aq rancang,eg plan aq dah buat nk ambik lesen kereta,beli hp bru cze hp orang dah curi :( lepas tu simpan...dalam bank aq...p/s kalo kita ada duit..jgn jadi boros okeyh....simpan...mmg laa kalo sape dh pgg duit mcm2 nk beli kn?tapi kne ingt kot2 1 ari...bad luck berlaku dkt kte...xada duit nk pki pe...pokok duit2 mn laku kn heheh

kereta mini nie adalah kegemaran aq....sbb pe?sbb dye cumel...hehehe aq minat sgt...aq kalo duit ckup insyallah aq angkt 1 kete nie...then aq make up laa...okeyh pe motif aq cite kete tb2 kn...okeyh cuti nie aq keje...then aq nk kumpul duit...nie hnya plan jew kalo aq ckup duit...aq nk angkot 1 kete jew...snng nk gerak...aq nek mtr tiap2 ari glp dh kulit aq...jd kuda belang dh nie heheheh....tp nie hnya plan okeyh..bkn nk beli ag.....

well2...buku aq mybe akan lupe sekejap...tapi fikir balik....thun dpn....thun aq berperang....so buku aq ttp d tgn aq....skruk nk stdy bisnes dlo...cze nk target subjk tu....aq dot kl tenang sket...klo dot tpg...jgn arap aq nk sentuh buku..cze mmbr asyik dot ajak lepak....dot kl mmg de...tp aq kurang sket laaa.....aq nk focus spm thun dpn...tkot laa...ag pon aq nie bkn nye ox genius...leh stdy last minute...kne prac dri skruk...my mom always say to study iqa!...kdg2 fed up laa jgk asyik bg presure jew...tp fikir balik mmg tul pon...dye mama aq...dye syg aq...dye xnk mse dpn aq gelap....aq arap2 spm aq thun dpn bgs....

insyallah aq akan berubah diri aq.....

Wednesday, October 29, 2008

LYRICS HSM 3:NOW OR NEVER

Sixteen, sixteen minutes left
better get it done!
Sixteen, sixteen
sixteen more minutes
get ready, game on!
Sixteen, sixteen
sixteen minutes left
running out of time!
Sixteen, sixteen
sixteen more minutes
it’s on the line!
Sixteen, sixteen
sixteen minutes left
better get it done!
Sixteen, sixteen
sixteen more minutes
’til we’re number one!

(Let’s go team!)

Gotta get it together!
Yeah, pull up and shoot! Score!
Are you ready? Are you with me?

TEAM! TEAM! TEAM! YEAH!
Shake’em with the crossover? (Wild Cats)
Tell me what are we here for? (To Win)
’cause we Know we’re the best team!
(Come on boys! Come on boys! Come on!)

The way we play tonight
is what we leave behind! (That’s right)
It all comes down to right now
it’s up to us! (Let’s go!)

So what we’re gonna be? (Gonna be)
T-E-A-M Team!
Gotta Work it out
Turning on (Come on)

This is the last time
to get it right!
This is the last chance
to make it or not!

We gotta show
what we’re all about (TEAM)

Work together!

This is the last chance
to make your mark
History will know
who we are
This is the last game
So make it count

It’s Now or Never!

W-I-L-D (Out of Bounds)
Wildcats!
You know! Come on!
W-I-L-D
Wildcats!
Come on! Come on!
West High Knights, hey
Yeah, we’re doing it right? (OH YEAH)
W-I-L-D
Wildcats!
It’s now the time!

Gotta get inside, downlow
In the pain now shoot! Score! (Defence!)
We gotta work it together
Gimme the ball! (3x)

Fastbreak! (Keep the ball in control)
Let it fly from downtown (Three! Four!)
Show’em we can do it better! (No way! Go go go!)
(Come on boys! Wildcats!)

The way we play tonight
is what we leave behind! (That’s right)
It all comes down to right now
it’s up to us! (Let’s go!)

So what we’re gonna be? (Gonna be)
T-E-A-M Team!
Gotta Work it out
Turning on (Come on)

This is the last time
to get it right!
This is the last chance
to make it or not!

We gotta show
what we’re all about (TEAM)

Work together!

This is the last chance
to make your mark
History will know
who we are
This is the last game
So make it count

It’s Now or Never!

Right now I can hardly breath!
Oooh, you can do it just know that I believe!
And that’s all I really need!
Then come on!
Make me strong!
It’s time to turn it up, game on!

Wildcats! Go tear it up!
Go Wildcats! We’re number one!
Hey Wildcats, We’re the champions!
Go! (5x) Oh Team! Oh!
West High Knights, hey
Yeah, we’re putting up a fight! (wildcats)
We’ll never quit it, gonna win it!
Let me hear you say
HEY HEY HEY HEY HEY

This is the last time
to get it right!
This is the last chance
to make it or not!

We gotta show
what we’re all about (TEAM)

Work together!

This is the last chance
to make your mark
History will know
who we are
This is the last game
So make it count

It’s Now or Never!

LYRICS HSM 3:I WANT IT ALL

Imagine having everything we ever dreamed
Don't you want it?
Maybe
Can't you see it?
Kinda
Imagine first audition after college
I get the lead!
A part for me?
Well of course
Yeah right!
You gotta believe it
Keep talking
You and I all the fame
Sharpay and what's his name?
sound exciting?
Inviting
Let's do it then
Listening
Personal stylist, agent and a publisist
But where do I fit into this?
With you we can win

Win a part
Think bigger!
Become superstars
That's better
Don't you see that bigger is better
And better is bigger
A little bit is never enough
No, No, No!

Don't you want it all!
You want it, you know that you want it
The fame and the fortune and more
You want it all, you want it, you know that you want it
You gotta have your star on the door
You want the world nothing less, all the glam and the press
Only givng you the best to use.
Sing it!
I want it all
I want it, I want it, Yeah
My name in lights at Carnage Hall
I want it all!

Can't you see it
Yeah
They're gonna love me
Ahem
I mean us!
Red carpet, rose bouquets, crowd waiting back stage
I'm with her, don't stop me, I'm not the paparazzi
Invitations, standing ovations
Magazines
Yes please
Gonna be celebrities!
Photographs, fanclubs, give the people what they love
Now you're excited!
I like it
Let's do it then
Times Square, jet setters, sequels
Hey better
New York today, tomorrow the world!!

Sold out shows
Think bigger
And the oscar goes to....
That's better!

Don't you see that bigger is better and Better is bigger
A little bit is never enough!
No, No, No!

I you want it all!
I want it, I want it, Want it
The fame and the fortune..and more
I want it all
I want it, I want it, Want it
I gotta have my star on the door
You want the world nothing less, all the glam and the press
Only giving me the best to use.
I Want it all!
I want it, Want it, Want it, Radio, CD, Music Hall
We Want it all!!

Here in the spotlight we shine, look at who we are

When Broadway knows your name,

you know that you're a STARRRR!
Dance!

[Breakdown]
I want it, I-I I want it, I want it, I want it,
I-I, I want it, i want it, i want I-I I Want It!

I Want It All! I want it, I want it, I want it! (I WANT IT ALLL)
The fame and the fortune and more!
I want it all! I want it, I want it
I gotta have my star on the door
You want the world nothing less, all the glam and the press
Only giving you the best to use.
I WANT IT ALL!
Paris!
London!
Rome!
Toronto!
LA!
Sidney!
Buenos Aires!
Tokyo!
Moscow!
Bollywood! 
Hollywood!
NEW YORK CITY!!
WE WANT IT ALL!!

Tuesday, October 28, 2008

HSM3 LYRICS:right here,right now

Chorus
Both: Right Here, Right Now!
Troy: Oh, Right Now!
Gabriella: Lookin' At You, And My Heart Loves The View, Cause You Mean Everything!
Troy: Everything..
Both: Right Here, I Promise You Some how
Troy: That Tomorrow Can Wait,
Gabriella: Some Other Day To Be
Troy: To Be But Right Now
Both: There's You And Me.

Gabriella: Oh, We Know It's Comin'
Troy: Comin'
Gabriella: That It's Comin' Passed.
Both: But There's Always You and Me..
Gabriella: Oh yeah...
Troy: So, Lets Make This Second Last..
Both: Make It Last!

Troy: Right Here.. Right Now.. Yeah, Im Lookin' At You..
Gabriella: And My Heart Loves The View..
Both: Cause You Mean Everything! Right Here, I Promise You Somehow.
Troy: That Tomorrow Can Wait,
Gabriella: Some Other Day To Be
Troy: To Be! But Right Now
Both: There's You And Me.

Gabriella: Oh, We Know It's Comin'
Troy: Comin'
Gabriella: That It's Comin' Passed.
Both: But There's Always You and Me..
Gabriella: Oh yeah...
Troy: So, Lets Make This Second Last..
Both: Make It Last!

HIGH SCHOOL MUSICAL!!SUPRERDUPER ROCK

today i watching hsm 3...omg i can tell u...this movie so awesome n sound so cool...if you guys don't believe me....go watch this movie....and you guys can tell me....
i can give them five star ofc....
at the end of this movie i feel like getting up n screaming cuze it was so cool n amazing
best film i have ever seen


want more details about hsm 3
check out this web site ok
HIGH SCHOOL MUSICAL 3

Wednesday, October 15, 2008

Let check out SUPERFASHIONABLE!

ako xbpe nk taw sgt psl fashionable...so aq xleh nk bgtaw pe tntg dorunk...klo korunk nk taw lebih lanjut n lebih jelas sila la ke blog dorunk ok...
klick di bawah
SUPERFASHIONABLE

Tuesday, October 14, 2008

Malaypark!!!!malaysian underground community resources


kepada sesiap yang suka lagu underground boleh lah...buka website malaypark...dkt situ koruk leh dgr lgu dye..de video dye..then de lirik....n so on.....kpda yg meminati indie band smua tu pon de
so ringan2 kn tgn anda utk melayari website malay park
klick di bwh nie
MALAYPARK.COM

Lirik Boneca-Cela


Verse:Rabak mata ku
Pena menari
Tinta berdarah

Rabak mata ku
Pena menari-nari
Tinta berdarah
Kata membara-bara

*Masanya ku bernafas
Ini terakhir kali
Puas sudah ku sesak
Dalam dunia sempit

Dulu tersungkur
Kini berdiri
Kau bermain api
Kini ku bakari
Dulu menunduk
Kini ku celik
Kau bermain api

Chorus:

Engkau mahu sempurna
Engkau jadi sempurna
Biar aku bahagia dengan cela ku
Engkau mahu malaikat
Turun dari kayangan
Biar aku bahagia dengan cela ku

Mengapa …..
Tidak engkau cermin saja
Diri mu yang sempurna, mempesona
Ku bahagia dengan cela

Mengapa…
Tidak kau bercinta saja
Dengan diri mu yang sempurna, mempesona
Ku bahagia dengan cela

(Repeat *)

(Repeat chorus)

Siapa yang mampu mencapai mahu mu
Bilamana kau juga seorang manusia?

Siapa yang mampu mencapai mahu mu
Bilamana kau juga seorang manusia?

Monday, October 13, 2008

yuna...her voice so nice

gadis dari SJ/Kuantan...i think she from kuantan travel tu sj i dunno...i just guess....her voice so nice....i love her song...unik sekali...
untuk mengetahui beliau lebih dekat bolehlah ke myspace
MYSPACE
i want to support her and i want her famous in malaysia


beside that u guys can check out her facebook also....
FACEBOOK

SUPPORT HER!!!



Saturday, October 11, 2008

gig at bkt jalil


gig at bkt jalil....18.10.08

band perform:bittersweet,the times,one buck short,they will kill us all...meet uncle hussain,estrella,couple,laila lounge's,harmancy,hujan,oag,pop shuvit n so on...

WHAT ARE YOU WAITING FOR??
LET'S GO TO BUKIT JALIL

Thursday, October 9, 2008

gig at perak!!

this flyers...gig at raintown(tpg)....


coming soon!!so lets go to the gig at ipoh town...got clothing too ok


Saturday, September 20, 2008

NK RAYE DH

wah2 lg 1 mggu jew dh nk raye
bertapa cpt nye raya nk menjelma
mse berlalu begitu cpt sekali
smpi kte x sdr

hah raya nie
msti ramai sibuk uat kuih..sopink..n sgle2 nye
heheh
dpt bygkn suasana tu

btw
iki nk ucapkan
SLMT HARI RAYA MAAF zahir dan batin


bkn ari raya jew nk mnx maaf
ble2 pon leh mnx maaf
cze mnsia nie tiap2 ari melakukan silap...
besa laa mnsia mn de sempurna.....
okey...

hah rye nie mai umh
heheheh
open house
bg yg terdkt jew ar
yg jauh tu xyah ar
klo de mse dtg ok
xksh pon
mai2
ehehheeh
bye2 tc
slmt ari raya
jom2 men 'pop'
slmt sket kn2...
hehehehehehe

Saturday, August 16, 2008

al-kisah....ARINI AQ N KWN2 AQ..UAT SURPRISE PARTY UTK ANZ N JNNH

My friend is nice.
We like to play
We play together every day.
We laugh and cry
And laugh again
Because, you see, we're
Friends
Friends
Friends!

mse nie bru jew lps bg dorunk terkejut...mke mashallah mcm hantu bru pas lalu tmbh2 jnnh...mata dye bulat glew...rugi jew tyme tu ako x snap mke dorunk hehehe....
snap together....background taman tasik...thx for zul...cze tlg snap
ktorg hapy....
FRENDS 4EVE
MSE NIE LEPAS KTORG UAT KEJUTAN UTK DORUNK,DORUNK NYE BENGKEK JEW DGN KTORG HEHEHE....PE2 PON DORUNK ENJOY JEW...AQ N KWN2 YG KOMPLOT NIE....HOPE KORUNK ENJOY AJA YE...PEACE!

Wednesday, August 13, 2008

cerita hehehehe

Kambing dan ayam

Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka baru dilahirkan lagi. Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing.
Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam: Kambing, pekabo?

Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam,kan?

Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.

Kambing: Apa?

Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak...

---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
---------------------


Monyet dan Kura-kura


Satu pertandingan menjawab teka-teki telah diadakan antara sang monyet dan kura-kura. Al-kisahnya, mereka sebenarnya nak beradu kekuatan, tetapi tidak mahu menggunakan cara cerita zaman kanak-kanak dulu yang mana arnab berlumba lari dengan kura-kura...

Mengikut mereka, zaman IT ni lebih baik meraka menggunakan kepintaran akal dalam menjawab teka-teki. Teka-teki dimulakan dengan monyet (yang agak
angkuh) bertanya soalan kepada kura-kura...

Monyet : Apakah yang sama macam lembu, muka macam lembu, ekor macam lembu, tanduk macam lembu... tetapi bukan lembu...

Kura-kura : Nanti aku fikir sekejap..

Monyet : Jangan lama-lama sangat. Ini tak main talian hayat tau! (Monyet merasakan bahawa kura-kura pasti tidak boleh menjawab soalannya.)

Kura-kura : Aku rasa jawapannya ialah.... GAMBAR LEMBU... Betul tak nyet??

Monyet : Betul!!

Kura-kura : Soalan tu, budak pra sekolah pun boleh jawab.

Monyet : Ye lah tu.... Soalan kau pulak macamana?? Aku tak sabar nak jawab ni..

Kura-kura : Buah apa yang sering menimbulkan pertanyaan??

Monyet : Ada berapa talian hayat?

Kura-kura : Aku bagi kau teka sampai 3 kali.

Monyet : Durian..

Kura-kura : Salah..

Monyet : Rambutan

Kura-kura : Salah jugak

Monyet : Buah tangan

Kura-kura : Pun salah

Monyet : Kalau semua salah.... apa jawapannya?

Kura-kura : Buah epal

Monyet : Kenapa buah epal??

Kura-kura : Tu.. kau dah buat pertanyaan..... Ini bermakna buah epallah jawapannya. Ini bermakna aku menang!!!

Kura-kura meninggalkan monyet yang masih termanggu-manggu memikirkan jawapan yang diberi oleh kura-kura tadi sambil berkata "Dah la tue monyet ko dah kalah dari ko susah-susah nak pikir jawapannye tu lebih baik ko pergi buat kerja, layan blog nie sehari semalam pon tak boleh abis... dah nyet gi buat kerja yer nyet !!"

---------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------

Kencing

Satu hari Chot terbangun mlm. Dia nak terkencing. Dia pun masuk bilik air.
Chot sungguh terkezut bila lampu tu terbuka sendiri. Lepas kencing dia pun terus keluar dan dia tutup pintu toilet... Sekali lagi dia terkejut bila lampu toilet tu tertutup sendiri... Cepat-cepat dia kejut kan bini dia yang tengah lena tidur. Dia pun menceritakan hal yg terjadi kat toilet tadi..lampu tu terbukak dan padam sendiri. Bini Chot yang dalam keadaan sedar tak sedar tu pun berkata.. "Dah... dia buat dah perangai lama... Awat hang kencin dlm peti ais...???

---------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------


Belum Sampai Ajal


Seorang lelaki sedang meninjau pedalaman Amazon tiba² saja dikepung sekelompok primitif yang kehausan darah.

"Oo... Tuhan matilah aku..." jeritnya.

Tiba-tiba dari langit muncul kilauan cahaya.. dan terdengar suara bergema :

"Tidak anakku... ajalmu masih belum tiba. Ambillah batu dekat kakimu itu dan pukul kepala pemimpin mereka yang berdiri didepanmu itu".

Si pengembara itupun mengambil batu dan menyerang pemimpin primitif itu, dan memukul batu itu ke kepala pemimpin sekuat tenaganya... lalu pemimpin itu mati.. Dia berdiri diatas mayat pemimpin...

Ketika itu 100 orang primitif yang mengepungnya sangat marah kerana melihat pemimpinnya terbunuh.

Kilauan dari langit itu muncul sekali lagi dengan suara bergema :
"Nah... sekarang... baru ajalmu tiba anakku..."

Sunday, August 10, 2008

CHICKEN CHOP

Bahan
beberapa paha ayam
telur
tepung jagung
serbuk roti
minyak utk mengoreng

utk perapan:
lada putih
garam
sedikit air limau
bawang putih - ditumbuk
halia - ditumbuk

Cara:
Ayam dibuang tulang, bersihkan dan gaul bersama bahan2 di atas. Perapkan beberapa jam.
Ayam dicelup pada tepung jagung, kemudian di celup dlm telur yg telah di kocok dan golekkan kepingan ayam kedalam serbuk roti (tekan sedikit supaya serbuk roti lekat pada ayam). Goreng dlm minyak panas hingga kekuningan.
Boleh lah di hidangkan dgn brown sauce, kentang dan salad ikut selera masing2.

Kentang tu I guna russet potato.....dicuci bersih dan cucuk2 dgn garfu kemudian gaul dgn sedikit butter dan garam. Masukkan dlm microwave (high) lebih kurang 3-5 minit. Keluarkan kentang, belah empat dan taruk sedikit butter di atas kentang....makan dgn brown sauce.....macam mash potato kat kfc gitu....(cuma kentang tak dilenyek)
Brown Sauce boleh di beli di supermarket.....cuma bancuh dgn air dan didihkan.......(ikut arahan dibalang).

Selamat mencuba.........

CARA-CARA NAK BUAT KEK BATIK

Bahan-bahan ( 5-6 orang )

  • biskut marie yg telah dipatah dua
  • 1 buku mentega
  • 1 tin susu pekat
  • 1 paket kecil milo
  • 1 botol kecik serbuk koko
  • sedikit kacang yg telah digoreng tanpa minyak
  • sedikit kismis

Cara-cara

  1. Cairkan mentega di dalam kuali.
  2. Masukkan susu pekat dan kacau sehingga rata.
  3. Masukkan milo dan serbuk koko dan kacau dgn rata.
  4. Apabila sudah rata, masukkan biskut marie, kacang dan kismis ke dalamnya. Kacau dgn cepat sebelum campuran coklat tadi mengeras di dalam kuali. Gunakan api yg kecil saja.
  5. Masukkan ke dalam bekas yg telah disapu sedikit mentega. Mampatkan kek ini dgn menggunakan plastik dan ditekan dgn tangan. Pastikan kek ini telah diratakan dgn sekata ke dalam bekas.
  6. Sejukkan selama setengah hari. Boleh dihidangkan pada waktu petang atau dijadikan hantaran.

CARA-CARA NK BUAT BROWNIES!!YUM

Bahan-bahan ( 5-6 orang )

  • 250g (sebuku) butter
  • 400g coklat masakan
  • 6 biji telor
  • 2 cawan gula perang
  • 2 penutup esen vanilla
  • 1 sudu besar coklat emulco
  • 3/4 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan serbuk coklat
  • 1/2 cawan kacang walnut @ pecan @ almond @ macadamia. Ikut suka. Kalau tak letak kacang pun tak apa.

Cara-cara

  1. Panaskan oven 180 darjah.
  2. Double boil butter dan coklat masakan. Pastikan air yang menggelegak tak masuk dalam adunan butter dan coklat masakan. Setelah cair, ketepikan. Biarkan sejuk.
  3. Dalam bekas lain, masukkan telur, gula perang, esen vanilla dan coklat emulco. Gunakan spatula untuk sebatikan bahan-bahan ini.
  4. Tuang adunan butter dan coklat masakan yang dicairkan tadi ke dalam adunan di atas. Gaulkan sebati. Jangan kacau terlalu lama. Setakat sebatikan saja.
  5. Ayak tepung gandum dan serbuk coklat. Masukkan dalam adunan di atas bersama kacang (jika ada). Gaul sebati dan masukkan ke dalam loyang yang sudah digriskan dengan marjerin atau butter.
  6. Bakar selama 45 minit menggunakan api atas bawah atau sehingga masak. Gunakan lidi untuk periksa bahagian tengah brownies.

Thursday, August 7, 2008

RAHSIA KEPERIBADIAN WANITA MELALUI CARA BERJALAN

Setiap gerakan wanita ketika berjalan itu melambangkan keperibadiannya. Sifat itu adalah seperti berikut:

1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah.
Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.
2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri.
Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri, dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.
3. Jika berjalan suka menunduk.
Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.
4. Jika berjalan menatap lurus ke depan.
Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.
5. Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri.
Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.
6. Jika berjalan badan tampak tegak.
Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.
7. Jika berjalan seperti zirafah.
Maksudnya, ketika melangkahkan kaki, badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

30 rahsia wanita yang lelaki perlu tahu!!

Wanita sukakan lelaki bagaimana? Idaman lelaki yang bagaimana? Mari kita kaji dan selidik rahsia wanita? ini adalah rahsianya :-

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan!.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama! yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini! dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Tuesday, August 5, 2008

GIG..AT RAINHOUSE(9.08.08)

datang la dkt rainhouse...bersebelahan dgn a'rahman jew...

Thursday, July 17, 2008

Sony Ericsson S500



















General


















2G Network
Sony Ericsson S500 MORE PICTURES





GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
Announced 2007, May
Status Available
Size
Dimensions

99 x 47 x 14 mm
Weight 94 g
Display Type TFT, 256K colors
Size 240 x 320 pixels, 2.0 inch
- Wallpapers, screensavers
Ringtones

Type Polyphonic (72 channels), MP3, AAC
Customization Composer, download, order now
Vibration Yes
Memory
Phonebook
1000 contacts, Photo call
Call records 30 received, dialed and missed calls
Card slot Memory Stick Micro (M2)
- 12 MB shared memory
Data GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD Yes
EDGE Class 10, 236.8 kbps
3G No
WLAN No
Bluetooth Yes, v2.0 with A2DP
Infrared port No
USB Yes
Features Messaging SMS, MMS, Email, Instant Messaging
Browser WAP 2.0/HTML(NetFront), RSS feeds
Games Yes + downloadable, order now
Colors Mysterious Green, Spring Yellow, Contrasted Copper, Ice Purple, Silver Steel
Camera 2 MP, 1600x1200 pixels, video
- TrackID music recognition
- MP3/AAC/AAC+/eAAC+ player
- Java MIDP 2.0
- T9
- Organiser
- Voice memo
- Built-in handsfree
Battery Standard battery, Li-Po 930 mAh (BST-38)
Stand-by Up to 370 h
Talk time Up to 9 h