Sunday, May 3, 2009

Petua 6s!

salam.....hari ni pnya topik...aku nk kongsi psl petua untuk study...oke...act pe tujuan aku ye tiba-tiba nak kongsi dgn korang kan...oke mcm ni....aku baru ni ada seminar..aku dapat banyak petua dari pakar motivasi tersebut yang dibawa khas dari Melaka..syok sangat pakar motivasi tu...Oriteeeeee!sekarang nak kongsi petua 6 s..

Petua 6s ni terbahagi dua bahagian iaitu:STAYBACK
STAY UP

stay up terbahagi enam bahagian iaitu:solat tahajud,study,siapkan diri,sarapan,sekolah

solat tahajud..masa kita bangun tidur...kemudian...selepas sembahyang...studylah...subjek yang korang nak study...selepas itu,siapkan diri nak pergi ke sekolah...jangan lupa lak...sebelum pergi ke sekolah makan dulu..kemudian barulah bergerak ke sekolah ye..ini je lah yang aku dapat kongsi...ada banyak lagi sebenarnya...tak pe2...nanti aku akan buat lagi oke????


No comments: